Zdrowe lody

img904Co prawda lato już za nami, ale właśnie dziś mamy doskonały czas by podsumować nasze letnie przygody z lodami. Zastanówmy się czy są one zdrowe i czy każdy może sobie na nie pozwolić. Najgorsze jest jedzenie rozmrożonych lub zamrożonych ponownie lodów. W lodach mogą znajdować się bakterie, które gdy poczują ciepło zaczną się błyskawicznie namnażać. Gdy tak będzie to będą mogły one wywołać biegunkę, bóle brzucha a nawet wymioty. Aby wyprodukować lody, które będą zdrowe wystarczy użyć tylko pięciu składników. A tymczasem w lodach możemy się doszukać nawet kilkunastu. Musimy się ich wystrzegać, podobnie tych, które zawierają utwardzone tłuszcze roślinne, jest to źródło groźnych dla naszego zdrowia tłuszczów trans. Staraj się nie jeść zbyt często lodów włoskich, są one robione w maszynie z proszku i wody. Jeśli masz problemy żołądkowe to raczej staraj się jeść lody owocowe. Unikaj bitej śmietany czy słodkich dodatków i posypek. Takie lody mogą też jeść dzieci już od drugiego roku życia. W sporej ilości lodów znajduje się też syrop glukozowo-fruktozowy, jest on niedopuszczalny do spożycia, jeśli mamy problemy z cukrem. Jeśli dbasz o linie to stawiaj na sorbety, maja one połowę mniej kalorii niż tradycyjne lody. Pamiętaj, że drastycznie kaloryczność zwiększają posypki.

Utrzymać cukier w ryzach

owoce5Tylko w naszym kraju na cukrzyce choruje już ponad dwa miliony osób. Choroba ta ogólnie mówiąc polega na tym, że nasz organizm nie potrafi przetworzyć odpowiednio dostarczonych mu wraz z pożywieniem węglowodanów. Węglowodany to inaczej cukry, których w wyniku tego we krwi jest znacznie więcej niż dopuszczają normy. Stan ten ma wiele złych następstw. Cukrzyce najczęściej diagnozuje się podczas wizyty u specjalisty pierwszego kontaktu. Przy cukrzycy bardzo ważna jest samokontrola, osoba chora musi każdego dnia sprawdzać poziom glukozowe krwi. Przydadzą się tu gleukometry, czyli urządzenia, które w bardzo szybki sposób pokazują nam ile jest cukru we krwi. Przy cukrzycy dieta to podstawa. Na szczęście wcale dieta ta nie musi być niesmaczna i monotonna. Ograniczenia, co prawda są, ale nie Az tak wielkie jak wiele osób sądzi. Oto kilka złotych zasad. Po pierwsze jedz warzywa, powinno być ich przynajmniej pół kilo każdego dnia. Maja one błonnik, a on z kolei potrafi normować poziom cukru we krwi. Zapobiega on też zaparciom, które często nękają cukrzyków. Postaw też na owoce, ale pamiętaj, że mają sporo cukru, więc nie jedz ich zbyt dużo na raz. Produkty zbożowe powinny być wybierane z pełnego ziarna. Pamiętaj o chudym mleku. Unikaj sklepowych wędlin, bo mają one ukryty tłuszcz, który nie jest wskazany.

Woda w kolanie

woda-w-kolanieStaw kolanowy jest chyba najbardziej wrażliwym stawem w naszym ciele. Wynika to z tego, że dźwiga on nasze ciało, a nie rzadko jeszcze dodatkowe kilogramy. Jamę stawu kolanowego wyścieła błona maziowa, produkuje ona płyn w takiej ilości by nasz staw działał sprawnie. Ale jeśli w tym miejscu pojawi się stan zapalny to płyn może być produkowany w nadmiarze i pojawi się coś, co nazywa się wodą w kolanie. Ale przecież stan zapalny w stawie kolanowym nie bierze się z nikąd. Może on powstać w wyniku przeciążenia stawów, dlatego woda w kolanie pojawia się czeto u osób uprawiających sport mocno obciążajmy te stawy. Płyn ten powoduje nie tylko obrzęk, ale i ból. Jest to dość uciążliwe i poważne, dlatego trzeba udać się do lekarza. Ale zanim to zrobimy możemy złagodzić te objawy domowymi sposobami. Nogę układamy w ten sposób by kolano znajdowało się powyżej biodra. Robimy zimny okład i trzymamy go na nodze przez 20 minut. Gdy zdejmiesz ten kompres nałóż na kolano opaskę elastyczną, usztywni ona staw, chroniąc przed uszkodzeniami. Po wizycie u lekarza może okazać się, że będziesz musiał wykonać dodatkowe badania np. RTG lub USG.