Jak odzyskać energię

energiaGdy kończy się zima to nasz organizm jest wystawiony na poważną próbę. Najczęściej w tym okresie jest brak słońca, jeśli do tego dołożymy długie przesiadywanie w pracy to mamy gotowe osłabienie organizmu, który aż się prosi o atak z zewnątrz. Wiele osób w tym okresie narzeka na zły humor, zmęczenie i bóle głowy. Warto, więc dowiedzieć się Si jak szybko zregenerować siły. Zacznijmy od hartowania, czyli uodporniania się organizmu, co jest szczególnie pożądane podczas zmiennych warunków pogodowych. Dzięki temu będzie lepiej nie tylko funkcjonował nasz układ odpornościowy, ale także lepiej będzie pracowało serce i układ przemiany materii. Dziś szczególnie polecane są hartownicze zabiegi wodolecznicze. Chodzi o chodzenie po śniegu, brodzenie w zimnej wodzie itd. Bardzo dobre efekty przynoszą też nacierania i kąpiele częściowe, wskazane są natryski Az zimną raz gorącą woda. Musisz wiedzieć, że najbardziej wrażliwe na zimno są nasze stopy, dlatego też można codziennie zanurzać je w misce napełnionej wodą o temperaturze około 17 stopni. Aby się nie przeziębić należy pierwszy taki zabieg przeprowadzić w temperaturze 37 stopni przez trzy do pięciu minut. Potem temperaturę wody należy zmniejszać a czas wydłużać. Na brak energii wpływają tak zwane adaptogeny. Są to rośliny, które dzięki swym składnikom potrafią przystosować nasz organizm do trudnych warunków. Kolejną ważną sprawą jest sen. W okresie przejścia zimy w wiosnę występują wahania ciśnienia atmosferycznego, które u wielu osób mogą wywołać nerwowy sen. Jeśli dobrze prześpisz noc to twój organizm będzie zregenerowany, jeśli natomiast przez długi czas będziesz niedosypiać to wystąpią zaburzenia hormonalne. Jeśli chcesz mocno spać t nic tak nie pomoże jak tabletki ziołowe. Na przykład takie z zawartością chmielu, zawierają one lupulinę. Polecana jest też waleriana, która ma silne działanie uspokajając a jednocześnie podnosi koncentrację i sprawność umysłową. Warto też wieczorem zażyć kąpieli z kilkunastoma kroplami olejku na przykład mandarynkowego lub różanego. Pamiętaj by każdy dzień zaczynać od kilku porządnych wdechów wykonanych przy otwartym oknie. Warto też uprawiać jakiś sport, taki jak jazda na rowerze, biegi, spacery, to pomoże obniżyć poziom cholesterolu. Wskazane jest też pływanie na basenie. Pamiętaj też o tym by w twojej diecie było jak najwięcej ryb, jaj, warzyw i owoców.